sobota 3. októbra 2015

Who I am?

Volám sa Martina Záborská a vyštudovala som odbor slovenský jazyk a literatúra. Milujem knihy, knihy a ešte raz knihy. Najradšej by som čítala stále. To však nejde. A prečo? Som matkou dvoch malých čertíkov - Paťka a Samka, ktorých milujem ešte viac ako knihy, hoci som knihy vyššie uviedla až trikrát za sebou. Ale chápete, nie je milovať ako milovať. Oboje moje milované však vystihujú moju osobnosť. Takže tak: Who I am? - keywords: family and books.

Mať pôžitok z kníh sa snažím naučiť aj moje deti. Starší syn má už päť rokov a čítanie ho veľmi baví.

Ale teraz späť ku môjmu vzťahu ku knihám a ešte k iným veciam, ktoré vám teraz prezradím. Ku knihe sa mi hodí dobrý čajík, najlepšie zelený. Ale obľubujem i rôzne bylinkové čaje. Sama sa môžem nazvať amatérskou bylinkárkou. Na záhradke pestujem mätu a medovku. Ale zbieram i bazu, šípky a podobné voľne rastúce zázraky prírody. Príroda je ďalšou položkou z môjho zoznamu obľúbených vecí. Čo je krajšie ako pohľad na hory obklopujúce naše žitie (okrem pohľadu na moje dieťatko, najmä keď spinká, a na nádhernú obálku knihy - ale o tom potom).

A aká je vlastne moja obľúbená kniha?? Ťažko uviesť top knihu, pretože sa mi páčilo mnoho kníh, ale asi najviac sa mi v poslednej dobe páčila Zlodejka kníh, Kam zmizla Aljaška a iné. Samozrejme, obľúbenými knihami sú i tituly od predstaviteľov literatúry po roku 1945, či už svetových alebo slovenských. Mojim najobľúbenejším slovenským autorom je Peter Holka, ale i Alfonz Bednár, Ladislav Ťažký a i.

Okrem kníh mám rada i hudbu. Rada si pustím hudbu keď môžem nepočúvať okolie. Najradšej mám totiž hudbu nahlas. Keďže som mama a hlasnú hudbu môžem mať len keď dieťa spí, tak práve to, že dieťa spí, mi znemožňuje takto hudbu počúvať. Preto si vtedy dám slúchadla a aspoň hodinku viem, že môžem počúvať (moje dieťa totiž aspoň hodinu stopercentne spí). A čo počúvam? V poslednej dobe napr. One Republic, Sia, ale hlavne moju srdcovku Metallicu či Bullet for My Valentine.

Rada si pozriem aj dobrý seriál alebo film. V poslednej dobe však skôr sledujem filmy ako seriály. Ale mojim najobľúbenejším seriálom, ktorého všetky série som videla už asi trikrát, je How I Met Your Mother a neodmysliteľná The Big Bang Theory.

Tak to som ja. V skratke.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára