streda 8. júna 2016

Minizhrnutie

Mesiac máj sa niesol v znamení štátnic, ktoré mám, chvalabohu, úspešne za sebou. Po dlhšej odmlke som si konečne prečítala knihu mimo študijného plánu. A bolo to hneď niekoľko kníh.

Prvá kniha bola od môjho obľúbeného autora, ktorému som venovala aj diplomovku: P. Holka - Láska prebýva na Kilimandžáre. Holka opäť spracoval tému lásky, ktorú sa hlavný hrdina stoj čo stoj vydal hľadať na Kilimandžáro. Kniha je rozdelená na dve časti, pred päťdesiatimi rokmi a po päťdesiatich rokoch. Stretávame sa tak s dvojitou optikou rozprávača, pretože v prvej časti je rozprávačom detský hrdina, ktorý má väčší priestor ako rozprávač v druhej časti. V druhej časti sa rozprávač Peter vracia v myšlienkach aj do detstva. Jeho rozprávanie je plné filozofovania typické pre ľudí, ktorí si začínajú uvedomovať svoju starobu. 
Holka ostal verný svojmu štýlu a napísal ďalšiu zaujímavú knihu. 4*

Druhou knihou bola kniha od Jany Juráňovej - Utrpenie starého kocúra. Od autorky som ešte nič nečítala. Knihu som si kúpila z dlhej chvíle cestou zo školy. Upútala ma najmä jej obálka, pretože je bielo-červeno-čierna, čo sú moje obľúbené farby. Moja spokojnosť však asi pri obálke aj končí. Asi nie som na tento typ literatúry. Na knihe ma iritovalo autorkino prehnané zdôrazňovanie toho, že hlavná hrdinka je na vozíku a aj napriek tomu cítila bolesť (psychickú) pri znásilnení. Neviem ani poriadne vysvetliť, čo sa mi nepáčilo, jednoducho mi niečo prekážalo, alebo som to nepochopila??? 2*

Po štátniciach prišiel rad aj na knihu: Jonas Jonasson - Analfabetka, ktorá vedela  počítať. Túto knihu som si kúpila ešte na biblotéke 2014. Nejako nebol čas, ale som rada, že ten čas konečne nastal a knihu som si už prečítala. Môžem povedať, že niečo tak absurdné som snáď ani nečítala. To však nehodnotím ako niečo negatívne. Autor má neskutočný zmysel pre humor. V knihe sa stretávame s politickým humorom, so spoločenskou satirou, s ľudskou hlúposťou, ktorá je na každom kroku a tiež s rasizmom a ďalšími -izmami. Kniha je veľmi originálna, výnimočná, humorne ladená, určite ju odporúčam. 4*



A čo dobré ste naposledy čítali vy?

Do prečítania!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára