sobota 23. januára 2016

Nech sneží

Názor na knihu Nech sneží by som vedela zhrnúť do jedného slova: sklamanie. 
Ale všetko pekne po poriadku. Knihu som si vybrala kvôli jednému jej autorovi, a tým je John Green. Na knihe sa autorsky podieľali aj ďalšie dve autorky: Maureen Johnsonová a Lauren Myraclová. S autorkami som ešte skúsenosť nemala, ale ako som vyššie uviedla, kúpa knihy bola motivovaná Johnom Greenom. Paradoxne jeho príbeh bol najmenej zaujímavý a ... . Kniha pozostáva z troch ľúbostných príbehov. 
Knihu vydalo vydavateľstvo Ikar v edícii Yoli. Jazykovú úpravu knihy považujem za nedostatočnú.
Niektoré časti a opakujúce sa chyby ma veľmi znervózňovali. Keďže ide o knihu patriacu do young adult literatúry, myslím si, že jazyková stránka diela by mala byť prvoradá. 
Po príbehovej stránke som bola sklamaná a rozčarovaná tiež. Jednotlivé príbehy majú spoločný základ - Štedrý deň, snehová búrka a ľúbostné vianočné zázraky. 

Prvý príbeh napísala Maureen Johnsonová - Jubilein expres. Hlavnou hrdinkou, je slečna menom Jubilee, ktorá na Štedrý večer uviazne vo vlaku kvôli snehovej búrke. Následne stretáva jedného chalana a vianoce strávi u nich. Zvyšok si môžete domyslieť, tak ako aj ja. Príbeh je veľmi predvídateľný, v podstate vo všetkých troch prípadoch. Ale to už nie je také podstatné. 

Druhý príbeh patril Johnovi Greenovi. Dúfala som, že trochu zdvihne úroveň, ale sklamanie bolo ešte väčšie. Jeho príbeh s názvom Roztlieskavačský vianočný zázrak ma veľmi neohúril. Nemám k nemu asi ani čo napísať. Postavy bez hlbšej psychologickej motivácie, veľmi priehľadné konanie postáv a i. 
 
Tretí príbeh bol o trošku lepší, ale postavy v príbehu Svätý patrón prasiat, ktorého autorkou je Laureen Myraclová, ma privádzali do šialenstva. Pointa príbehu bola však asi najlepšia (v porovnaní s ostatnými).  

Mám rada young adult literatúru, niektoré si zaslúžia miesto i v literatúre pre dospelých, ale v tomto prípade mi spracovanie nevyhovuje. Dlho mi trvalo, kým som knihu dočítala. Nepomohlo ani povianočné obdobie. Nakoniec som sa donútila knihu dočítať a dúfam, že kniha, ktorú idem po tejto čítať, zdvihne moje čitateľské uspokojenie na vyššiu úroveň. Aby som však napísala aj niečo pozitívne, obálka s vločkami sa mi celkom páči. 

Čítali ste aj vy knihu, ktorá Vás čitateľsky neuspokojila?

Do prečítania!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára